خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/18 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بشیری:

دولت باید برای حفظ و برگرداندن نخبگان به کشور برنامه‌ریزی کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید کرد که دولت باید شرایطی را فراهم کند که هم نخبگان موجود و هم نخبگانی که مهاجرت کرده‌اند، انگیزه حضور و فعالیت در کشور را داشته باشند.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد حفظ نخبگان کشور گفت: سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین دارایی هر کشور هستند و ضرورت دارد که برای صیانت از آنها برنامه‌ریزی شده و از ظرفیتشان به بهترین شکل استفاده شود.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید بپذیریم که حفظ نخبگان نیاز به ایجاد شرایطی دارد که آنها انگیزه خدمت در کشور را داشته باشند و این در حالی است که یک کم‌کاری‌هایی را در این حوزه شاهد هستیم.



وی تصریح کرد: آنچه مسلم است باید برای حفظ و استفاده از ظرفیت نخبگان کشور تدبیر اساسی اندیشیده شود تا این نیروهای ارزشمند دلیلی برای مهاجرت نداشته باشند که برای تحقق این امر نیز باید از تخصص این افراد در اداره بخش‌های مختلف استفاده شود یا سرمایه لازم در اختیارشان بگذاریم تا در حوزه کارآفرینی فعالیت کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون دولت باید شرایطی را فراهم کند که جامعه نخبگان انگیزه حضور و فعالیت در کشور را داشته باشند و از علم آنها در جهت رفع مشکلات کشور استفاده شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته مسئولان مربوطه نه فقط برای حفظ نخبگان داخل کشور بلکه لازم است برای ایجاد شرایطی که در پی آن نخبگانی که به دیگر کشورها مهاجرت کردند نیز انگیزه برگشت به منظور حل مشکلات داخلی را پیدا کنند، تلاش کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335232
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار